Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
2 września 2017 r. Miasto Słupsk zawarło z Zarządem Województwa Pomorskiego Umowę nr: RPPM.09.01.02-22-0003/17-00 o dofinansowanie Projektu pn. “Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9 Mobilność, Działania 9.1 Transport miejski, Poddziałania 9.1.2 Transport miejski współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Przedmiotem projektu jest budowa węzła o znaczeniu krajowym w Słupsku integrującego różne środki transportu zbiorowego. Zakres przedsięwzięcia obejmuje:
Przebudowę ul. Towarowej na odcinku o długości ok. 265 m, od ul. Sobieskiego do torów kolejowych.
Budowę dodatkowych odcinków ulic i dróg dla obsługi obiektu dworca autobusowego. Przewidziano budowę nowego odcinka ulicy, określonego nazwą roboczą Nowa Towarowa (długość ok. 322m).
Zakup 5 szt. taboru komunikacji miejskiej (zadanie spółki MZK).
Budowę po zachodniej stronie torów wielofunkcyjnego budynku obsługi węzła (dworzec autobusowy) wraz z zapleczem socjalnym oraz miejscem obsługi podróżnych udostępnionym dla przewoźników międzynarodowych, krajowych i regionalnych.
Montaż 10 szt. wiat przystankowych.
Uzupełnienie funkcjonującego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej o 16 nowych lokalizacji tablic.
Przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej promującej transport zbiorowy oraz promocji projektu zgodniej w wytycznymi RPO WP 2014-2020.
Na terenie dworca autobusowego przewidziano:
Plac manewrowo-postojowy dla autobusów: 12 peronów dla autobusów, w tym: 1 dla wysiadających, 8 pod wiatą peronową, 3 przed budynkiem dworca;
17 miejsc postojowych/odstawczych dla autobusów (miejsca przejazdowe), w tym: 5 przy rozbudowanej ul. Towarowej;
Przystanki z peronami dla obsługi pasażerów (3 perony przy budynku będą zadaszone);
122 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych w tym 17 specjalnych (dla niepełnosprawnych i TAXI oraz miejsc postoju krótkotrwałego typu „kiss&ride”);
Przy dworcu zaplanowano parking rowerowy (bike&ride) na 56 miejsc (stojaków) z samoobsługową stacją naprawy rowerów i elektrycznym kompresorem rowerowym.
Cele i efekty realizacji projektu:
budowa węzła o znaczeniu krajowym – połączenia kolejowe i autobusowe z całym krajem;
poprawa dostępności, sprawności, atrakcyjności i ekoefektywności systemu transportu zbiorowego w obszarze funkcjonalnym;
przeciwdziałanie powstawaniu obszarów komunikacyjnego wykluczenia;
zwiększenie konkurencyjności transportu zbiorowego względem transportu indywidualnego (wzrost liczby pasażerów transportu zbiorowego);
wzmocnienie pozycji transportu zbiorowego (mobilność zrównoważona) oraz ograniczenie emisji generowanej przez transport (mobilność niskoemisyjna);
zaspokojenie potrzeb komunikacyjnych mieszkańców MOF Słupska;
poprawa atrakcyjności, komfortu i bezpieczeństwa świadczonych usług oraz infrastruktury transportu zbiorowego, w tym dla osób niepełnosprawnych;
rozwój terenów przyległych do węzła - rewitalizacja gospodarcza i społeczna obszaru;
poprawa jakości przestrzeni publicznej i wizerunku miasta.
Wskaźniki:
liczba wybudowanych obiektów parkuj i jedź - 1 szt.
liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych - 1 szt.,
liczba zakupionych/zmodernizowanych jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej - 5 szt.,
wzrost liczby pasażerów przewiezionych w ramach kolejowych wojewódzkich przewozów pasażerskich z węzła w roku 2023 o 1500 osób na dobę w stosunku do roku 2012.
Okres realizacji: 2017-2023 Całkowita wartość Projektu: 43 411 039,10 PLN Wydatki kwalifikowalne: 36 470 986,26 PLN Dofinansowanie ze środków EFRR: 29 180 656,96 PLN