Do kontroli biletów w autobusach sieci ZIM Słupsk uprawnieni są kontrolerzy następującej firmy:
1. Firma RWR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Adres biura w Słupsku:
ul. Bitwy Warszawskiej 1 Słupsk (pętla autobusowa "11 Listopada")
76-200 Słupsk
email: biuro.slupsk@rwr.net.pl
Godziny pracy:
- poniedziałek i środa: 08.00 - 16.00
- czwartek: 10.00 - 18.00
- telefon dostępny w godzinach urzędowania nr 575 932 222
Prawa i obowiązki pasażera:
- Pasażer po wejściu do pojazdu jest zobowiązany niezwłocznie skasować bilet za przejazd.
- Skasowanie biletu po rozpoczęciu kontroli biletowej nie zwalnia pasażera od uiszczenia opłaty karnej.
- Pasażer jest zobowiązany posiadać ważny bilet przez cały czas podróży i okazywać na żądanie wykonujących kontrolę biletową
- Pasażerowi nie wolno odstępować skasowanego biletu innej osobie
- Pasażer korzystający z biletu ulgowego lub bezpłatnego przejazdu jest zobowiązany posiadać przy sobie i okazywać na żądanie wykonujących kontrolę biletową dokument uprawniający go do takiego przejazdu
- Pasażer nie posiadający ważnego biletu ma obowiązek uiścić opłatę dodatkową (karną) w ciągu 7 dni przelewem na konto firmy "RWR".
- Pasażer ma prawo przewozić bezpłatnie dziecko do lat sześciu, bagaż ręczny do wymiarów 90x90x80 cm, małe zwierzęta trzymane na rękach (psy w kagańcach)
- Pasażer ma prawo żądać od kontrolera okazania uprawnień do prowadzenia kontroli.
- Pasażer ma prawo kontynuowania jazdy bezpośrednio następnym pojazdem bez konieczności kasowania dodatkowego biletu w przypadku awarii pojazdu, którym rozpoczął jazdę.
- W sprawach spornych pasażer ma prawo odwołać się pisemnie od decyzji kontrolera do firmy "RWR" zgodnie z adresem i godzinami podanymi na wezwaniu.
- Bilet zakupiony u kierowcy, pasażer zobowiązany jest skasować niezwłocznie po zakupie.
Prawa i obowiązki kontrolera:
- Osobami uprawnionymi do kontroli biletów są kontrolerzy firmy "RWR" i pracownicy ZIM Słupsk posiadający na widocznym miejscu identyfikator z numerem służbowym i zdjęciem.
- Kontrolerzy są zobowiązani do uprzejmego i kulturalnego zachowania się wobec pasażerów.
- Kontrolerzy są zobowiązani do udzielania pasażerom wszelkich informacji dotyczących taryf opłat, rodzaju stosowanych biletów, przebiegu linii komunikacyjnych i wysokości opłat karnych.
- Kontrola może być prowadzona w składzie jednoosobowym lub w zespołach dwuosobowych.
- Kontroler ma prawo żądać okazania biletu przez pasażera oraz dokumentu uprawniającego do zniżki lub jazdy bezpłatnej
- Kontroler ma prawo do pobierania opłaty dodatkowej (karnej) od pasażera bez ważnego biletu - po wyjaśnieniu powodu nałożenia opłaty dodatkowej. Wręcza wówczas pokwitowanie z wyszczególnieniem daty, godziny, linii i własnego numeru służbowego
- W przypadku odmowy uiszczenia opłaty karnej, kontroler ma prawo zażądać od pasażera okazania dokumentu tożsamości.
- W przypadku odmowy okazania dokumentu kontroler ma prawo skorzystać z pomocy funkcjonariuszy Policji. Powyższe następuje na koszt pasażera.
- Reklamacje dotyczące pracy kontrolerów przyjmowane są w siedzibie firmy kontrolującej oraz ZIM Słupsk w godzinach urzędowania.
Cennik opłat dodatkowych:
- Za przejazd bez ważnego biletu, o niepełnej wartości, bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu: 440 zł
- Za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt: 80 zł
- Za spowodowanie zatrzymania lub zmianę trasy bez uzasadnionej przyczyny: 800 zł
- W przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 7 dni wysokość opłat dodatkowych obniża się o 50 %.
- Za brak dokumentu uprawniającego do przejazdu ulgowego,bezpłatnego lub braku biletu imiennego okresowego (z wyłączeniem biletu okresowego na okaziciela) po okazaniu tego dokumentu lub biletu w terminie 7 dni: 22,00 zł